Hoe Werkbriefje.app mijn werk als stucadoor makkelijker maaktIk ben Mark, 41 jaar, en ik run al twaalf jaar mijn eigen stucadoorsbedrijf. Meestal werk ik met een klein team van drie man, soms met zzp’ers erbij. We pakken alles aan: van nieuwbouw tot renovatieklussen. Maar eerlijk is eerlijk: administratie is nooit mijn ding geweest. Totdat ik Werkbriefje.app ging gebruiken. Sindsdien is er een wereld voor me opengegaan. Papieren rompslompVroeger werkte ik met papieren werkbriefjes. Die lagen dan ergens op de bijrijdersstoel, onder de gereedschapskist of tussen de lege koffiebekers. Aan het eind van de week moest ik dan alles bij elkaar sprokkelen: wie heeft waar gewerkt, hoeveel uur, welk materiaal is gebruikt… En dan nog proberen te onthouden wat er precies gebeurd is op de klus. Regelmatig vergat ik iets op de factuur te zetten, of had ik geen idee waar de tijd gebleven was. Het leverde frustratie op, fouten in de administratie en vertraging bij het versturen van facturen. En dat terwijl ik het al druk genoeg heb met het echte werk: strak en netjes stucen. De overstap naar digitaalEen collega-stucadoor tipte me over Werkbriefje.app. Hij zei: “Het is gewoon simpel, precies wat wij nodig hebben. Geen poespas.” En dat klopt. Ik heb de urenregistratie app nu ruim een jaar in gebruik en ik wil nooit meer terug. Iedereen in mijn team gebruikt de app op z’n eigen telefoon. Aan het eind van de werkdag vullen we onze uren in op het juiste project. Hebben we materiaal gebruikt? Dan zetten we dat er meteen bij. En als er bijzonderheden zijn – bijvoorbeeld als de klant extra werk vraagt – noteren we dat ook direct. Niks wordt meer vergeten. Tijdsbesparing én overzichtWat ik vooral merk, is hoeveel tijd ik bespaar. Ik hoef niet meer achter mijn jongens aan voor urenbriefjes. Alles staat netjes in de app, per project, per werknemer. Aan het einde van de week zie ik in één oogopslag wie zijn uren heeft ingevuld en of alles compleet is. Daarnaast heb ik via het dashboard perfect inzicht in mijn projecten. Ik zie direct hoeveel uur er op een klus is gemaakt, wat het materiaalverbruik is en of er extra werk is gedaan. Zo kan ik veel sneller en nauwkeuriger factureren. En ik weet dat ik niks vergeet. Dat geeft rust. Eerlijk en transparantVoor mijn medewerkers is het ook fijn. Ze hebben hun eigen profiel in de app, waarin ze hun jaaroverzicht kunnen zien. Zo weten ze precies hoeveel vakantie- of ATV-dagen ze nog hebben, en hoeveel overuren ze hebben opgebouwd. Het is eerlijk en transparant voor iedereen. Ook loonstroken voeg ik gewoon toe in de app. Dan hoeven ze niet meer te zoeken in hun mailbox of op papier. Voor iedereen begrijpelijkMisschien wel het grootste voordeel: de app is écht makkelijk. Zelfs jongens die normaal niks met apps hebben, vinden hun weg erin. Binnen een paar dagen was iedereen ermee vertrouwd. Dat heb ik nog nooit meegemaakt met software. ConclusieWerkbriefje.app heeft mijn administratie van een chaotische last naar een gestroomlijnd proces gebracht. Ik heb nu meer overzicht, minder fouten en meer tijd om me te focussen op mijn vak. Als je als stucadoor – of ander bouwbedrijf – op zoek bent naar een simpele en effectieve manier om je uren en materialen te registreren, dan kan ik deze app van harte aanbevelen. Echt, je vraagt je af waarom je dit niet eerder hebt gedaan. |
https://werkbriefje.app/functionaliteiten/urenregistratie-app/ |
